9.5.13

Solnedgång i köket

Jag tycker att det är lite tråkigt att ha köksfönstret mot väst eftersom alla morgnar blir så sjukt mörka, helst vill jag ha världens mest ljusa kök så att jag kan vakna i lugn och ro med en kopp kaffe varje morgon. Nu flyr jag oftast in till tvn framför nyheter och suger in lite morgonljus från vardagsrumsfönstret. Men det bästa med det är alla solnedgångar som lyser upp köket med ett fantastiskt ljus om kvällarna. Ni som har kikat in här sedan nästan två år tillbaka minns kanske att jag bodde i en superliten lägenhet i Haparanda med det mörkaste och fulaste köket? Det var väl egentligen inget kök utan mer ett pentry i hallen. Hursomhelst så är jag så glad för att jag och min fina sambo nu bor på 59 kvm (sedan nio månader tillbaka) med ett riktigt kök. Det har blivit lite av mitt fotoobjekt för jag tröttnar aldrig. Och putsade fönster i all ära, men inget slår vinterskitiga fönster när solnedgångens gula sken tränger in.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar